Thursday, September 20, 2007

THE SMILE

Way back in college gihatagan mi sa among experimental psychology nga teacher ug task to be accomplished atol sa christmas vacation. She asked us to experiment the different reactions of strangers to smile. Kinhanglan nga 50 ka tawo among ma exprimentohan, 25 ka babaye ug 25 ka lalaki. Akong klasmeyt nakigsabot nako nga sa SM lang mi mag experiment, siya ang experimenter (tig smile sa mga tawo) ug ako ang tig record sa reaction. Wla mi nadayon kai wla mi nagkakita. Wala pa man tawn mi cellphone ato ug dili sab kai ko kasinati sa SM. Nalibot libot na nako ang SM pero wla ko kadumdum sa Goldilocks. Mao nga nka decide nalang ko nga mag experimento nalang ug ako ako. Mag uli-an man gyud mi sa bukid basta bakasyon mao nga didto nako gipahigayon ang experiment. Akong gisabot akong ate nga mao ang tig record sa reaction sa mga target individuals ug ako ang tig smile nila. Didto mis Mantalungon (ang taboanan o palitanan sa mga tawo kada Huwebes). Pero sa wala pa mi naabot nagsugod nami ug experimento sa sakyanan. Akong gi ingnan akong ate " naa koi target kanang tigulang sa atbang, mo smile nako". Dugay kai ko ka smile kai di nako masakpan iyang mga mata. Pero pag smile nako "wow nibalos sab ug smile". Then naabot na mis Mantalungon gi una lang nako ang mga babaye kai murag di pako comfortable magpahiyum sa mga lalaki. Kasagaran sa mga babaye matiguwang o mabatan-on nga target sa akong smile ni respond ra sab pinaagi sa pag smile back. Pero naa say uban nga mangotkot sa ulo kai nahibulong (kisa man ning ni smile nako?, kaila ba ni nako? ) . Ang uban deadma gyud akong beauty. Naa say murag nasuko (ngano ni smile ma ni siya oi?) . Sa mga lalaki, pagsugod pa lang namo ok ra kaayo. Ni smile back ra sab sila. Nangita kog mga senoir citizen para di ko ma conscious (heheh di bitaw). Pero dili sab ko kalikay sa mga batan-on kai kung maoy available nga masugatan namo then wla nakoi mahimo pahiyum gyud ug tarong. Ug sa dihang usa nalang gyud ang kuwang nahuwas-huwasan nami kai last na gyud intawn. Ang katapusan namong target-subject mao ang usa ka batan-on nga lalaki akong siyang gi pahiyuman. Patay nitutuk man nako, nahibulong kaayo iyang nawong, nilingi sa iyang luyo, wla may tawo ug nakasabot dayon siya nga siya d-i akong gipahiyuman. At last mana gyud tawn kos akong experiment. Lipay kaayo akong ate kai kapoi bya sige ug suot suot, lipot lipot sa daghang mga tawo aron lang maka-abot ug 50 ang subjects. Mao kai mana man ni lugsong nami aron mo pauli. Samthang naglakaw mi may nanitsit. Nilingi akong ate, pagtan-aw niya ang lalaki man nga last namo nga target. Patay....... nisunod ra ba namo ug aduna may mga kauban nga mga lalaki. Mao nga nagdali dali mi ug lakaw para malikayan sila. Midagan ug mibiya mi sa maong dapit nga nagdagan ug ni suot suot mi sa bagang duot sa mga tawo aron dili mi nila makit-an. Ug may nalang gani kai wla sila maka-atraka namo. Bisag grabe namong kutasa nangatawa nalng intawn mi. Makalagot experimentoha di na ko mo usab ato (hehehehe). May nalang gani successful gyud. Akong klasmeyt successful sab nga nag experimento sa SM nga siya rang usa.

Sa tinuod lang smiling is a good remedy to brighten your day and other peoples' day. Sa akong experimento kasagaran sa akong gipahiyuman nibalos usab ug pahiyum nako. Ang kamaya sa akong panagway nagdani usab kanila sa pagmaya. Ni ingun ko ganina nga dili nako ato nga experimentoha kai para nako dili na dapat experimentohan ang pagpahiyum kong dili himoun kini natong natural nga batasan matag adlaw. Wearing a smile is a good exercise of making ourselves and others feel better, feel lighten and feel good. So dasigon ko kamo sa pagpahiyum permi kai aron manakod mo sa mga tawo nga inyong masugatan (labi na ngadto sa mga tawo nga nagmug-ot lang permi).............. SMILE.......................SAY CHEESE.

"You cannot tune in a smile while you are broadcasting a frown. You cannot tune in goodwill and the friendship of others when you are broadcasting self-satisfaction or indifference. It has been said that a smile is worth more when it is cracked, it costs nothing and it only takes a few seconds to do it. It is no good until we give it away, and it is the one thing that cannot be rationed. It is the same unspoken word in every language." _ Parker, Paul P._

thank you for reading...... with a smile i remain your friend
WENG


this website may help you
(http://www.allbusiness.com/sales/580832-1.html?yahss=114-2974554-580832)



2 comments:

Anonymous said...

naa kanta nga gusto kaayo nakong paminawon, "i cant smile without you"

ang gugma baya nako nagsugod baya sa smile smile. mao na nga karon molaag ko, mag smile jud ko labi na ug guapa. basin diay naa na say maumol nga bag-ong gugma..Ambot lang!

weng said...

heheheh mao gyud d-i nang smile smile ( pa cute cute para ibigin). hheeheheheh.

cge kuya try dating nalang sa pagkakaron nga wala pa mo nag meet sa imong umaabot nga asawa i suggest you start writing her a letter.