Wednesday, September 12, 2007

REACHING THE TOP

Sa una grabe kai ko ka hangol ug butong ug hasta sad akong mga igsoon. Pero mas grabe gyud tingali ko kai bisag medyo tag-as ang mga lubi ni lola nisuway gyud ko ug kat kat aron lang gyud makakuha ug mga butong. Pag tunob sa unang hakhak wla rai kulba, sa ikaduha wla ra gihapon, sa ikatulo wla ra gihapon, sa ikaupat nga hak hak wala ra gihapoy kulba, sa ikalima kulba kulba na pero padayon lang gihapon hangtod nga naabot gyud ko sa punu-an ug gipanghatak dayon ang mga lubi. Para nako basta green ang color sa lubi butong nato. Pagtan-aw sa ubos taas taas man d-i ang akong nahimutangan maong hinay hinay dayon ug naug aron dili mahulog. Gipangbu-ak dayon nako ang tanang lubi ug sa kadaghan sa akong gipanghatak naa gyuy insaktong mga butong ug ang uban nga gahi kaayo wla lang sad pugsa pagkuskus. Ug lipay kaayo ming tanan nga ni kaon. Elementary ko nagsugod ug katkat ug mga lubi ug agresibo kaayo ko atong mga panahuna upat ra sad hinuon ka punu-an ang makaya nako ug katkat. Basta naa kos bukid ma upaw gyud ang upat kalubi ni lola ug malugi gyud ang iyang pangupras. Dunay higayon nga inig katkat nako mo syagit akong lola nga manaug ko kai mahadlok siya nga mahulog ko. Ug unsahay iya kong ingnun nga dili na mopadayon ug katkat kai daghang mga tabili sa punu-an nga posibleng mamaak nako.

I have tried reaching the top for a number of times or for a number of years despite my grandmother's fears or mistrust of my capacity to smoothly reach the top. Dili tinuora sayon para nako ang pagkat-kat, kinahanglang nga mag-amping gyud sa pagtunob sa kada hakhak aron dili maligas pero tungod kai buot man nako makab-ot ang akong tuyo maong bisag unsa ka lisod, ka kuyaw o ka risgo sa akong gihimo ako gyud nakab-ot ang kinatumyan sa lubi nga may mga butong.

Diba ingun ana man ang kinabuhi unsahay lisod kaayo kab-oton atong mga damgo apan kong kita maningkamot ug motoo nga kita makahimo sa atong tuyo ato ra gyud kining matuman. Ug sa dili pa nato matuman atong mga damgo mag-agi gyud kita ug mga kalisdanan, aduna usay mga tawo o mga circumstansya nga mo babag kanato. Dili tingali tanang tawo mosalig sa atong kapasidad apan dili kana igong rason aron kita maluya sa pagkab-ot sa gusto natong kab-uton.

Not at all times we are able to reach our dreams. We fail sometimes, however it does not mean we have to stop working on our desired goals. Bounce back and be resilient. You may not be successful in one area but at least you are in other areas. Reaching the top isn't that easy but once you succeed you will feel proud, happy and blessed.

Keep on dreaming, reach the top, and learn to share what you've earned.

Note: ( dili nako ka siguro if kahibalo pako mo katkat ug lubi karon)

4 comments:

JGG said...

ang unang misantop sa akong hunahuan samtang nagbasa ko niini, mao ang "kaya mo yan kid". Kini nga mga pulong dako kaayo ug "impact" dili lamang sa mga bata lakip na sa mga hamtong. kini man gud nga pulong makapadasig aron kab-oton ang mga damgo sa kinabuhi.

usa sa mga paborito nako nga character mao si don quijote (by cervantes). gani ang naa man pod toy musical, kanang kanta nga "impossible dream" familiar ka?

this is my quest, to follow the star, no matter how hopeless, no matter how far

to be willing to march into hell for a heavenly cause

kana lang kay yabag kaayo ko.. hehe

usahay murag impossible nga masaka ang "lubi", pero kung pursigido ta, makakuta gyod tag "butong".

girlfromdipolog said...

kuyawa nimo weng oi.. bilib ko sa pagka-arisgada nimo. ako taman bayabas og balimbing ra jud akong nasaka.

nindot sad imong analogy sa treeclimbing og life.

maayo! maayo!

weng said...

@GF sa kadaghan nga kahoy akong gisaka sa lubi ra gyud ko wla na hulog sa bayabas, tambis, sinaguellas ug lumboy nahulog ko ana tanan. pero sa lubi wla jud ingun ana man ang life

weng said...

@kuya: kaya gyud nimo kuya di lang nako madungog imong bulawanong tingog