Thursday, September 27, 2007

OUR ENCOUNTER WITH THE PEOPLE IN LUZON

Sa Baguio ni nahitabo sa dihang gipadala mi sa akong mga kuaban ug seminar. Didto nako na dunggan ang uban nga tawo sa taga Luzon dili ganahan ug mga bisaya. Sa among group sa seminar naay upat ka taga Luzon ug upat sab ming taga Visayas. Mga maldita sab ning uban nga taga Luzon ganahan gyud mangita ug gubot magpadungog dungog gyud mao ni ila gisulti " Ay nako pumunta ako sa seminar na ito kasi alam mo na pang promotion ko ito, wla akong paki-alam sa seminar nila", ug ni ingun sab iyang kauban usa " Ako din pang promotion ko lang ito, ang certificte lang naman ang kailangnan ko, alam mo na pang points ito pra sa ranking namin." ug nisulti sab ang usa " Ako hindi ko na kailangan ng points kasi malapit na ako sa mag graduate Masteral studies ko" ug nangutana dayon ang usa " Kayo ma'am taga saan kayo?, ang maldita sab nakong kauban nga dagang guwang niingon sab dayon " We are from Cebu City", "ah ganun ba, ang layo layo naman pala ng travel ninyo" ang sulti sa usa. then ni dason dayon ug pangutana " eh bakit pa ba kayo umatend sa seminar na ito, diba masyadong magastos?" ug ang usa nasad nako ka kauban ang ni tubag "pinadala kami sa company namin at sila ang gumastos sa lahat" we came here to learn the trends and new developments in the field of psychological testing, we believe this seminar would help us improve our skills. ug nitubag sab dayon ang akong usa ka kauban "mamamasyal then kami dito, we just grab this oppurtunity na libre ang lahat ng expenses namin. " ganun ba? mabuti naman sige ha mag enjoy kayo dito". Ug tinuod gyud nga certificate lang ilang gi adto kai during seminar gamay lang kaayo ang mo apil kai ang uban nagla-ag la-ag ra.
Basta adlawng daku sila ang mag saba saba sa room grabe kaayo kasaba mangatawa ug ang tv sila lang permi gunit sa remote control pero honestly amiga ra bya ko nila heheheheh ako ra man sab to ilang estoryahon kai akong mga kauban mga negative na kaayo ug pagtan-aw nila ug murag duna nay tension sa isig ka kampo (murag sayop akong gisulti sa babaw da, hasta sab tingali ang ubang bisaya di ganahan ug taga luzon). Pero ako gi enjoy ra nako akong self didto sa place bahala sila sa ilang life if i allow nila nga maguba ilang adlaw.

Ug ig kagabi-i na mangatulog nami ............................. mahinanok na .................. bang! mo hagok bitaw na pag-ayo ang akong kauban ug grabe gyud kaayo kakusog ug kasaba (wala bya to niya tuyo-a) sa room ang sensitve kaayo ug noise ma disturb gyud. sige na gud tog yaw yaw ang usa ka taga Luzon nga na distracted sa iyang katulog, pag taud taud ni kagot nasad ang usa nako ka kauban .......... as in ang kagot ug ang hagok nila nagdunggan ug maka irritate gyud sa mga wala na-anad .................. lagot kaayo ang usa ka taga Luzon ug pagka-ugma ana gi estorya dayon ko "sobra naman ng mga kasama mo napaka-ingay kong matulog, walang ka resperespeto" " pasensya na kayo hindi ko rin alam na ganun sila kung matulog, kasi ngayon lang kami nagksabay matulog, pasensya na ha" mao sab akong tubag. ug ako dayon gi ingnan akong mga kauban sa reklamo, ug akong mga kauban nikatawa ra pag-ayo " hehehehehe mayra nakabaws nata sa ilang kasaba kong mabuntag". Ug ang pinaka sakit nga gisulti sa taga Luzon (truth hearts gyud tingali) kai ang taga Cebu daw mangingilad kai dire daw siya kasuway nga gi ilad siya ug mga tawo. Ako nalang gi ingnan nga daghan gyud mangingilad dire sa Cebu ug dili sila dapat magkompyansa.

Bahala negative akong nadunggan about sa Cebu the best gihapon ni siya nga place para nako.

2 comments:

girlfromdipolog said...

interesting issue ang regionalism and ethnocentricism sa pinoy psyche, dili jud na mawala. multi-cultural ang nature sa atong nasod nga arkipelago. example ani kadaghanan sa mga manilenyo naay imperialistang mentality nga anything outside manila is a probinsya. shempre daghang kilay ang motaas ani (labi na ag mga Bisaya nga di paalkansi) kay duna gud tay common conception nga ang probinsyano kulang og urbanidad. di ba ma-offend tag ingnan nga taga-bukid? ako i am happy that im a provinciana and i am living in the metro. i learned to love both. usahay man gud ignorance breeds contempt. maong ganahan ko magtravel usahay because im able to see, learn and appreciate (good, bad or ugly). mas nilapad akong understanding and i always have high regard for people who are more tolerant of other people, less regionalistic, culturally sensitive, cultivated. respeto ba maski pa kinsa ka, regardless if we don't have the same preference.

weng said...

you are exactly correct honestly ok ra ko tawagon ko ug taga bukid tungod kai taga bukid gyud ko sa cebu. and yeah definitely makalearn gyud ta sa lain lain nga lugar in fact pag adto nako sa Baguio didto nako nakita nga ang mga tawo cool kaayo ug ulo dili sila dali sapoton, ang plete nga tag 2.75 gisunod gyud kong mo hatag kag 3 sukli-an gyud ka ug 25 cents unlike dire sa cebu nga dili na ka masukli-an ug 25 cents. regionalistic gyud nga attitude mag labanay sa isig ka cebuano,isig ka taga negros, nakita ni nato katong naa pay MBA.